Thursday, October 15, 2009

Tempatkan Mereka Dikalangan para Sahabat

Mungkin itu yang dikatakan dengan ketentuan Illahi tiada satu kuasa yang dapat menghalang-Nya. Hanya Tuhan yang Maha Esa ku bersujud serta selawat dan salam keatas junjungan besar Muhammad s.a.w.

Berita pemergian seorg sahabat ak sangat mengejutkan semua pihak sama ada yang rapat dengan arwah ataupon tidak akan merasa kehilangannya. Terkejut mcm tak percaya! Sebelom raya arwah ada balik Malaysia dan balik ke India sebelom raya. Si arwah ada menyatakan nak datang berjumpa ka di johor (sekiranya sempat, kata arwah). Last dia call ak masa dia kat KLIA nak blk India..dia kata sorry bro tak sempat jumpa...Nanti ak balik lagi sekali kita lepak sama. Itu ayat yang terakhir yg ak dgr dr arwah. Sejak abih sek,arwah adalah org yg paling rapat dgn ak sedangkan tak siapa yg tau. Bukanlah rapat mcm mana, kami selalu berkongsi masalah..dia dengan life dia dan ak dengan life ak..yang boleh ngam tu sebab ada benda yang kami suka buat...cuma niat nak buat sama tu tak kesampaian. Bukanlah benda yang negative, boleh dikatakan mcm kongsi hobi yang sama la. Apapon,arwah seorg teman yang baik dari segi rohani dan jasmani. ak berbangga dapat kawan yang macam dia. Moga hg ditempatkan di kalangan para sahabat..AMIN...

Dan, dalam bulan ni saja ak kehilangan 3 org yg agak rapat dengan ak...Pak Saudara ak...Ayah Mat Rem...ni budak batch ak plak...secara jujurnya, ak berasa sangat sedih walaupon hampa tgk ak cool ja..Mereka pergi terlalu awal...MUNGKIN INI KETENTUAN.

Kepada yang masih bernyawa...Ckupkankah amalan yang dibawa untuk mengadap Yang Maha Esa. Tepuk dada tanya selera. Berpesan-pesan dan ingat-mengingati sesama kita.

4 comments:

  1. sesungguhnya kematian itu satu petanda dari Allah s.w.t utk mentabiyah diri kita..redhai pemergian mereka..doakan kesejahteraan mereka..InsyaAllah semoga mereka ditempatkan bersama mukminin dan mukminat..

    ReplyDelete
  2. sgt sedih.still xleh lupa muka arwah.dat day,mcm xcaya jenazah tu is her.my best fren.tim!rsa cam smlam ja bla everynite p toilet sama2,tlg her jaga line.kacau dia lukis bunga.that was 5 years ago.rsa baru ja bila dia ajak tmn dia shopping b4 dia nk p india. that was 3 years ago.rsa cam bru ja lepak umah her aunt kat shah alam.rsa cam bru ja bila she said,'aku nk jumpak mak ayah hg ed',n my mom tgur,'tim dah jd sooo india la'.that was a year ago.n rsa baru sgt trasa kecik ati dgn arwah sbb dia blk tp xmsg org pon.n that was a month ago.tp ake redha.my mom ckp,kalau kita jumpak ari tu,msti aku lg sedey.sori tuan pnya blog,aku membebel pnjg plak.

    ReplyDelete
  3. adeh...sdey plak ak baca ayat minah nih!

    ReplyDelete